NURAY GÜLMEZ
MHRS BİRİM SORUMLUSU
Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS)
Bilindiği üzere, Sağlık Bakanlığı Türkiye’de daha
etkin ve verimli bir şekilde sağlık hizmetlerine ulaşılması amacı ile Sağlıkta
Dönüşüm Projesini yürürlüğe koymuş ve bu program kapsamındaki çalışmaları büyük
ölçüde gerçekleştirmiştir. Bu programın en önemli çalışmalarından biri de
Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) dir.
MHRS nedir?
MHRS; vatandaşların Sağlık
Bakanlığına bağlı 2. ve 3. basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı
Merkezleri için 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı operatörlerden veya web
üzerinden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri
bir uygulamadır.
MHRS’nin amaçları nelerdir?
Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü
ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli planlanması) yapılarak vatandaş/hasta
memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması.
Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi (iş gücü, makine ve
teçhizat kullanımının etkin ve verimli uygulanması)suretiyle; sağlık hizmetleri
sunumunun, verim ve kalitesinin artırılması. MHRS verileriyle, sağlık
politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması. İnternetten randevu nasıl
alınır? Hastanemizin internet adresinden ‘MHRS RANDEVU’ butonu
tıklanır. MHRS sayfasından RANDEVU AL BOTUNUNA tıklanır. İlk
defa randevu alacak hastalar ‘YENİ ÜYE’ butonunu tıklayarak üyelik
için istenen bilgileri eksiksiz doldurduktan sonra ‘KAYDET’ butonuna
basılır. Çıkan ekrandan randevu almak istenen il,ilçe,klinik (gidilmek istenen
poliklinik),klinik yeri(gidilmek istenen klinik adresi) seçilerek ‘HEKİM
ARA’ linkine tıklanır.
Muayene olunmak istenen doktor tıklanır.Ekrana gelen randevu saatlerinden uygun
olan saatin üzerine tek tıklanır.
Randevu onayı ekranı çıkar. Sayfa altında belirtilen güvenlik kodu (numaralar)
boş alan yazılarak ‘RANDEVUYU KAYDET’ butonuna
tıklanır.Ekranda randevu aldığınıza dair bilgiler çıkar.
İnternetten randevu nasıl iptal edilir?
Hastanemizin internet adresinden ‘MHRS
RANDEVU’ butonu tıklanır.
Çıkan ekrana istenen bilgiler girilir.
Çıkan ekranın sağ üst köşesinde bulunan ‘RANDEVU GEÇMİŞİ’ tıklanır.
İptal edilmek istenen randevu üzerine gelinir ve sağda buluna ‘İPTAL
ET’ butonuna tıklanır.
Gelen soruya ‘TAMAM’ işaretlenerek randevu iptal edilir.
Telefonla randevu nasıl alınır?
ALO 182 aranarak;
Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı
Merkezi aranır.
182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana
(canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası
verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
Vatandaş randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden
en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan
uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir. Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.
Web’den;
Vatandaşlar, 182’ nin yanı sıra şu an 80 ilde uygulanmakta olan Online Randevu
Sistemi aracılığıyla randevu alabilmektedir. Kısa süre içerisinde Web Randevu
Sistemi İstanbul’un da MHRS kapsamına girmesiyle tüm Türkiye’de uygulanacaktır.
Vatandaşlar, randevu almak istedikleri MHRS kapsamında olan hastanelerin internet
sitelerindeki Online Randevu linkine basarak, Vatandaş Giriş ekranından kayıt
oluşturup randevu alabilmektedir.
Telefonla randevu nasıl iptal edilir?
ALO 182 aranarak;
Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı
Merkezi aranır.
Bu arama randevu zamanından en az yarım saat önce yapılmalıdır.
182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana
randevu talebinde bulunulan vatandaşın
T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
Vatandaş iptalini istediği randevusunun,
tarih ve zamanını asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal
edilir.
NOT: Vatandaş öncelikle hastanede
(MHRS) Hasta Kabul standında giriş işlemleri yapacağından yeterli bir süre önce
(örn.30 dak. önce) hastaneye gidilmelidir