MHRS Birimi
12 Şubat 2018





NURAY GÜLMEZ
MHRS BİRİM SORUMLUSU


Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS)

Bilindiği üzere, Sağlık Bakanlığı Türkiye’de daha etkin ve verimli bir şekilde sağlık hizmetlerine ulaşılması amacı ile Sağlıkta Dönüşüm Projesini yürürlüğe koymuş ve bu program kapsamındaki çalışmaları büyük ölçüde gerçekleştirmiştir. Bu programın en önemli çalışmalarından biri de Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) dir.

MHRS nedir?

MHRS; vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı 2. ve 3. basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı operatörlerden veya web üzerinden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır.

MHRS’nin amaçları nelerdir?

Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli planlanması) yapılarak vatandaş/hasta memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması.
Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi (iş gücü, makine ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli uygulanması)suretiyle; sağlık hizmetleri sunumunun, verim ve kalitesinin artırılması. MHRS verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması. İnternetten randevu nasıl alınır? Hastanemizin internet adresinden ‘MHRS RANDEVU’ butonu tıklanır. MHRS sayfasından RANDEVU AL BOTUNUNA tıklanır. İlk defa randevu alacak hastalar ‘YENİ ÜYE’ butonunu tıklayarak üyelik için istenen bilgileri eksiksiz doldurduktan sonra ‘KAYDET’ butonuna basılır. Çıkan ekrandan randevu almak istenen il,ilçe,klinik (gidilmek istenen poliklinik),klinik yeri(gidilmek istenen klinik adresi) seçilerek ‘HEKİM ARA’ linkine tıklanır.
Muayene olunmak istenen doktor tıklanır.Ekrana gelen randevu saatlerinden uygun olan saatin üzerine tek tıklanır.
Randevu onayı ekranı çıkar. Sayfa altında belirtilen güvenlik kodu (numaralar) boş alan yazılarak ‘RANDEVUYU KAYDET’ butonuna tıklanır.Ekranda randevu aldığınıza dair bilgiler çıkar.

İnternetten randevu nasıl iptal edilir?

Hastanemizin internet adresinden ‘MHRS RANDEVU’ butonu tıklanır.
Çıkan ekrana istenen bilgiler girilir.
Çıkan ekranın sağ üst köşesinde bulunan ‘RANDEVU GEÇMİŞİ’ tıklanır.
İptal edilmek istenen randevu üzerine gelinir ve sağda buluna ‘İPTAL ET’ butonuna tıklanır.
Gelen soruya ‘TAMAM’ işaretlenerek randevu iptal edilir.

Telefonla randevu nasıl alınır?

ALO 182 aranarak;
Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır.
182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
Vatandaş randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir. Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.

Web’den;
Vatandaşlar, 182’ nin yanı sıra şu an 80 ilde uygulanmakta olan Online Randevu Sistemi aracılığıyla randevu alabilmektedir. Kısa süre içerisinde Web Randevu Sistemi İstanbul’un da MHRS kapsamına girmesiyle tüm Türkiye’de uygulanacaktır.
Vatandaşlar, randevu almak istedikleri MHRS kapsamında olan hastanelerin internet sitelerindeki Online Randevu linkine basarak, Vatandaş Giriş ekranından kayıt oluşturup randevu alabilmektedir.

Telefonla randevu nasıl iptal edilir?

ALO 182 aranarak;
Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır.
Bu arama randevu zamanından en az yarım saat önce yapılmalıdır.
182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana randevu talebinde bulunulan vatandaşın
T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
Vatandaş iptalini istediği randevusunun,
tarih ve zamanını asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal edilir.

NOT: Vatandaş öncelikle hastanede (MHRS) Hasta Kabul standında giriş işlemleri yapacağından yeterli bir süre önce (örn.30 dak. önce) hastaneye gidilmelidir