GÜLHAN ŞAHİN
EĞİTİM
BİRİM SORUMLUSU
HİZMET İÇİ EĞİTİM NEDEN GEREKLİ?
Kişilerin gördüğü eğitim yaptığı hizmetle ilgili
olmayabilir veya edindiği bilgiler hizmeti nitelikli yürütebilmesi için yetmemektedir
ya da mesleğe girdiği yıllarda yeterli olan bilgileri gün geçtikçe
eskimektedir.
Bu durumda kişinin kendinden beklenen hizmeti yerine getirebilmesi için
eksikliklerinin giderilmesinin tek yolu sürekli hizmet-içi eğitim proğramlarına
katılmakla sağlanabilir.
EĞİTİM BİRİMİ OLARAK AMACIMIZ
1. İşe yeni başlayan personelin kuruma uyumunu
sağlamak, motivasyonunu artırmak.
2. Kurumun sunduğu hizmetlerin hizmet kalite standartları ile pekiştirilmesini
sağlayarak verimliliğini artırmak,
3. Hizmet sunumu aşamasında karşılaşılacak hataları ve iş kazalarını
azaltmak,
4. İşin gerektirdiği ve ihtiyaç duyulan eğitim eksikliklerini tamamlamak,
5. Farklı birimlerde çalışan personelin tanışıp-kaynaşmalarını sağlamak,
EĞİTİM KOMİTESİ
Eğitim faaliyetlerinin istenen düzeye ulaştırılamadığı
kurumlarda hizmet kalite standartlarının uygulanma düzeyini istenen düzeye
çıkarmak mümkün değildir.
Bu nedenle eğitim komitesinin görevi tüm hizmetleri kapsayan ve etkileyen çok
önemli bir görevdir.
Eğitim Komitesinin Görevleri:
·
Hizmet Kalite standartları kapsamında verilecek
eğitimleri planlamak ve organize etmek,
• Bölümlerden gelen (hizmet içi) eğitim taleplerini değerlendirmek,
• Çalışanların uyum eğitimlerini planlamak,
• Hastalara yönelik eğitimleri koordine etmek
• ve özellikle eğitim planlarında göz ardı edildiği düşünülen hekimleri de
kapsayacak şekilde eğitim faaliyetleriyle ilgili süreçleri yönetmekle
yükümlüdürler.
·
Ayrıca; Hasta memnuniyet anketlerinin
değerlendirilmesi
dilek ve şikayet kutularından çıkan önerilerin değerlendirilmesi sonucunda da
eğitimler planlanmaktadır.
EĞİTİMLERİN ORGANİZASYONU
1. Uyum (Oryantasyon) Eğitimi
Kuruma yeni katılan personelin ilk alacağı eğitim uyum eğitimidir. Kuruma
adaptasyonunu sağlamak için ‘Genel Uyum Eğitim Planı’ ve ‘Genel Uyum Eğitim
Rehberi’ doğrultusunda eğitim uygulanır.Eğitime katılan personel ‘Oryantasyon
Eğitim ve Değerlendirme Formu‘ doldurarak kayıt altına alınır.
2. Hizmet İçi Eğitimler
Oryantasyon
sürecini tamamlamış tüm personel, kurum içerisinde çeşitli konularda verilmekte
olan hizmet içi eğitim sürecine dahil edilirler. Her yılın başında ‘Hizmet İçi
Yıllık Eğitim Planı’ oluşturulur. Bu plan dahilinde gerçekleştirilen eğitimler
üç ayda bir sağlık müdürlüğüne rapor (Form-1-2-3-4 doldurularak) edilir.
Yapılan eğitimler, personel eğitim modülüne girilerek kayıt altına alınır. Yıl
sonunda gerçekleştirilen ve plan dahilinde olan/olmayan tüm eğitimler rapor
edilir.
3. Hizmet Kalite Standartları Kapsamındaki Eğitimler
Hizmet kalite standartları kapsamındaki eğitimlerin; hangi birimlere, kimler
tarafından verileceği ‘HKS Eğitim Planı’ hazırlanarak hizmet içi eğitim
hemşiresi tarafından organize edilir.
4. Hasta Eğitimleri
Her ayın ilk
haftası hasta ve hasta yakınları için planlanan eğitim konuları, ilgili
eğitimci tarafından verilir. Ayrıca yatan hastalara verilen eğitimler "
Yatan hasta eğitim formuna " eğitimi veren kişi tarafından işlenerek kayıt
altına alınır, gerekli broşür ve bilgi formları dağıtılır.
Birimde 2 personel görev yapmaktadır. Birim hafta içi
08.00 - 17.00 saatleri arasında hizmet vermektedir.